Format: 123-456-7890

ריהוט למרפסת קטנה

מה לא נאמר על הצורך במרפסת כחלק בלתי נפרד מתנאי מגורים. זהו לא סוד כי לאור מחירי הדיור היקרים בישראל ובהעדר יכולת כלכלית לרכוש בית פרטי עם גינה הפכה המרפסת למעין פינת ירק, מקום בו ניתן לברוח ממרוץ החיים ולהרגיש בטבע.

לעיתים מיקומה של מרפסת קטנה או גדולה יכולים להוות משקל מכריע ברכישת הדירה או בהשכרתה. לגודל המרפסת חשיבות רבה הן בכמות הפריטים שביכולתה להכיל ,בריהוט למרפסת ובסוגי הריהוט .

במאמר זה אציג דווקא את היתרונות הגלומים במרפסת קטנה ומהו הריהוט המתאים למרפסת קטנה.

נראה כי גם מרפסת קטנה יכולה להכיל לא מעט ציוד וריהוט שיכול לספק תחושה של גינה או טבע. אסקור מעט טיפים לעיצוב מרפסת קטנה ואציע מספר רהיטים אפשריים היכולים בקלות להסב עונג לבעל הדירה.

ריהוט למרפסת קטנה

בעלי מרפסת קטנה? הפכו את החיסרון ליתרון

טעם וריח הם דבר הנתון לפרשנות ולדעתו של כל אדם. ישנם כאלה שיציגו את קוטנה של המרפסת כחיסרון וישנם כאלה שיהפכו זאת ליתרון.  גם אם אתם כאלה שרואים זאת כחיסרון הרי שבקלות יחסית, תוכלו להפוך את חיסרון זה ליתרון.

קחו בחשבון שמרפסת קטנה דורשת תחזוקה מועטה יותר ממרפסת גדולה. כך למשל, בעונת החורף, סיכוי נמוך יותר שהמרפסת שלכם תוצף ותצטרכו לבצע ניקוז או תיקוני צבע לקירות. אם תחליטו לסגור את המרפסת שלכם בסגירת חורף ככל הנראה עלות הסגירה תהיה נמוכה באופן משמעותי בהשוואה למרפסת גודלה.

גם העובדה כי חלל המרפסת קטן  יגרום לכם לחשוב בחוכמה איך לעצבה ולא להתפזר ברכישת ציוד רב בהשוואה למרפסת גדולה. לניקיון מרפסת קטנה  גם יתרון מכריע על פני אחותה הגדולה . דמיינו לעצמכם אחת לשבוע לשאוב דשא סינטטי במרפסת בגודל של מעל 25 מ"ר. מדובר בסיוט של ממש ומטלה מפרכת שרבים היו מוותרים עליה.

ובכן, כיצד בכל זאת ניתן לעצב את המרפסת הקטנה שלנו כך שתגרום לנו רצון לשבת בה ולהנות ממנה.

ריהוט למרפסת קטנה – מה מומלץ

כן, כן, גם למרפסת קטנה קיים ריהוט אשר בקלות יוכל לגרום לה להיראות כמרפסת לכל דבר ועניין ברמה שאינה נופלת מהאחות הגדולה. בין שלל הדברים ניתן למצוא את הריהוט האופציונלי הבא:

  • מערכת ישיבה – אמנם במרפסת גדולה ניתן לשלב בריהוט המרפסת ריהוט גן או שולחן אוכל אך גם למרפסת קטנה קיימת מערכת ישיבה אשר אינה מביישת מיטה זוגית סטנדרטית, היכולה להתאים בדיוק לגודלה ומידתה. כך למשל קיימות פינות ישיבה הנמכרת בהום סנטר או אייס הכוללת כורסא באורך של 120 ס"מ ו- 2 כיסאות בודדים של 60 ס"מ כל אחד. מדובר במערכת ישבה מפנקת היכולה להתאים בקלות למרפסת קטנה.
  • עציצים וצמחים – היות ובמרפסת קטנה ישנה חשיבות לכל סנטימטר פנוי, נרצה לנצל את השטח הפנוי ככל שניתן. עיצוב המרפסת כחלל מזמין לא יכול שלא לכלול מעט עציצים ופינת ירק. במרפסת קטנה ניתן לנצל את מעקה המרפסת או אחד הקירות, לצורך תליית אגרטלים ובכך לתפוס שתי ציפורים בבת אחת. מצד אחד לשמור על חלל המרפסת פנוי ומצד שני להנות מצמחייה וטבע.
צמחיה למרפסת קטנה
  • שימשיה – דווקא בשל העובדה כי מדובר במרפסת קטנה ניתן בקלות להצל אותה באמצעות שימשיה קטנה ובכך לחסוך עלויות של אמצעים אחרים לסגירת המרפסת. היתרון בשמשיה על פני סגירות אחרות הוא התקנתה הקלה והקלות בה ניתן לפתוח ולסגור אותה כך שנוכחותה תופסת מקום בקושי.
שמשיה למרפסת קטנה
  • נדנדת גן – הצורך להפוך את המרפסת לתחליף לגינה הביא לא מעט ישראלים להכניס ריהוט לגינה למרפסת. במרפסת קטנה ניתן לשלב בקלות נדנדה בעלת מקום למושב אחד התלויה מהתקרה ובכך להשוות לה תחושה של גינה במינימום מקום.

אלו דברים מומלץ לדעת כשמעצבים מרפסת קטנה

כמובן שטיפים לעיצוב מרפסת קיימים בלי סוף. יחד עם זאת, יש מספר דברים שיכולים לסייע בעיצוב מרפסת קטנה כך שלא תיפול בתחושה שתעניק לכם מזו הגדולה.

כאשר בוחרים רהיטים למרפסת יש לשים לב לגבי חומרי גלם מהם עשוי הריהוט למרפסת. לרוב בשל תנאי מזג האוויר הקיימים בישראל קיים בלאי גובה לציוד המונח במרפסת. יש לשים לב לחומר הבדים וכן לחומר ממנו מורכב שולחן האוכל או פינת הישיבה. ברזל עלול להחליד מהר בעונת החורף ואילו בד לא איכותי יקרע מהר לאחר קיץ אחד.

צבע הבדים או פינת הישיבה גם יכולים לשמש יתרון למרפסת קטנה כך שהתאמת צבעים למרפסת יכולה לדמות לה מקום מרגיע ומזמין לשבת בו.

מרפסת קטנה

מחירים משוערים לריהוט ולעיצוב מרפסת קטנה

טווח המחירים לעיצוב מרפסת קטנה נע בין מאות שקלים לאלפי שקלים הכל בהתאם לאיכות המוצרים וכמותם.

מערכת ישיבה למרפסת קטנה יעלה בסביבות 850 ₪ ותכלול כורסא של שני מושבים ושתי כורסאות בודדות.

שמשיה להצלת המרפסת תעלה בין 350-500 ₪. במחיר זה ניתן לרכוש שמשיה איכותית.

צמחייה למרפסת לרבות אדניות ואגרטלים תעלה בין 500-1000 ₪ תלוי באיכות החומר ובצמחים.

נדנדת גן למרפסת תעלה בין 500-800 ₪ .

נדנדה למרפסת קטנה

לסיכום – מרפסת קטנה לא בהכרח מהווה חיסרון. לעיתים, באמצעות תכנון נכון, דווקא גודלה הקטן יעניק בדיוק את התחושה המרבית המתבקשת ממרפסת כתחליף לגינה. בעיצוב מרפסת קטנה נסו למקסם את החלל הקיים, קחו בחשבון את הקירות והתקרה, אם קיימת. ככלל – ככל שניתן תבואו בראש פתוח.

לקריאה על עיצוב מרפסת יכול לעניין אותך מאמר הבא: עיצוב מרפסת קטנה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

ריהוט למרפסת שמש – על מה חשוב לשים לב

ריהוט גן למרפסת – חומרי גלם ומה עדיף

לשאלות על סגירה או עיצוב מרפסת

אהבת - אשמח לשיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
ויקטוריה צ'רנוגלז

ויקטוריה צ'רנוגלז

בין עיסוקי הרבים כמו: בניית נכסים דיגיטליים, כתיבת תוכן פיננסי והשקעה בנדל"ן חייבת את הפינה השקטה שלי - המרפסת!

אותה ניתן לשנות, לרהט, לעצב ולהתאים לצרכים המשתנים שלנו על פי עונות השנה או בני משפחה המתווספים וגדלים.

החלטתי להקים אתר בו ניתן להתעדכן בטרנדים, טיפים וריהוט שישפר את המרפסת שלך.

למטה ניתן להשאיר את התגובה שלך

תגובות אחרונות

    לייעוץ עם איש מקצוע

    בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
    העסק חייב לצמוח!

    צמיחה = יותר הכנסה
    יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים
    רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?