Format: 123-456-7890

המדריך המלא לבחירת ריהוט למרפסת

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

לשאלות על סגירה או עיצוב מרפסת

ריהוט למרפסת

בעידן בו אין סוף לאפשרויות ולהתחדשות, אין ספק כי בחירת ריהוט למרפסת יכולה לגרום לכאב ראש לא קטן. ההבנה כי מרפסת היא המקום החשוב ביותר בבית בו נבלה לא מעט זמן איכות עם המשפחה והחברים, גורמת ללא מעט התעסקות בכל הקשור לעיצוב המרפסת והריהוט שבה.

ריהוט למרפסת זהו תחום רחב ביותר הכולל בתוכו מגוון עצום של אפשרויות וסוגים. בקטגורית ריהוט למרפסת נכלל השטיח המונח על סף הדלת ועד דק מעץ או ג'קוזי. כמו בכל תחום אחר, גם כאן טווח המחירים יושפע מטיב איכות החומר וסוגו. נניח ואנו מדברים על סגירת מרפסת הרי שסגירה מסוג סגירת זכוכית מן הסתם תהיה יקרה יותר מסגירה באמצעות בד שמשונית. ריהוט מעץ למרפסת יהיה יקר יותר מריהוט העשוי פלסטיק וכן הלאה.

החוכמה כאשר אנו ניגשים לרהט את המרפסת שלנו היא להבין את האפשרויות הקיימות לנו, את גודלה של המרפסת והריהוט שמתאפשר לנו להכניס במגבלות מזג האוויר ונתונים אחרים. במאמר זה נציג את חשיבותה של המרפסת כחלק בלתי נפרד מדירת המגורים, נסקור גם את החומרים השונים מהם עשויים הריהוט למרפסת ונראה איזה סוג ריהוט מומלץ להכניס למרפסת.

מרפסת היא הגינה החדשה

בתפיסה הישנה והמוכרת, בית ללא גינה היה שווה ערך לקופסת גפרורים, מקום ללא אוויר וחמצן. כיום, מרפסות הנבנות בבניינים החדשים, אינן מביישות את הגינות הטובות ביותר שהכרתם ומהוות תחליף מצוין לגינה הישנה והמוכרת. מרפסת היא אחד החללים החשובים בדירת המגורים. במרפסת נבלה לא מעט זמן עם חברים ובני משפחה, נערוך בה מסיבות ימי הולדת ונחגוג בה אירועים חשובים.

מרפסת מיועדת לרגעים בהם נחפש שקט ורוגע אחרי יום עבודה מפרך עם כוס קפה או תה בשקיעה אל מול הנוף או הים. מרפסת מיועדת אף לארוחת שישי עם בני המשפחה או על האש עם חברים ומכרים. היעוד של מרפסת הוא לשמש תחליף בלתי מתפשר לגינה עם כל היתרונות הכלולים בה. במקרים רבים, מרפסת יעילה יותר מגינה וקלה לתחזוקה ממנה שכן במרפסת אין צורך לגזום דשא או להיזהר מחרקים הנמצאים על הקרקע.

ריהוט המרפסת צריך להיות בטעם

רוב המרפסות הינן מרפסות בגודל בינוני האמורות להכיל עד 6-8 אנשים. כאשר נרצה לרהט מרפסת, אנו ניקח בחשבון את גודלה והמקום הפנוי בה. יש לזכור כי התאמת הריהוט לגודל המרפסת הוא כלל ברזל שאין לחרוג ממנו. ריהוט שאינו מתאים למרפסת עלול לסרבל את השהייה בה ולגרום לאי נוחות.

לרוב, ריהוט אשר נכנס למרפסת יתאים עד 8 אנשים. קיימות פינות ישיבה סטנדרטיות המתאימות ל-6 אנשים ואף 8. כמו כן, אם נבחן את הנדנדות, הערסלים והפופים נראה כי לרוב ריהוט זה יכול להכיל בין 2-3 אנשים לא יותר.

זכרו כי על מנת שהמרפסת שלנו תהיה יפה ומושכת יש לרהט אותה באופן שלא יכביד עליה ויפגום בנוכחותה. חשוב להבין מה כמות האנשים שאנו נרצה לארח בו זמנית במרפסת כמובן בהתאם למה שניתן ובכך להתאים את הריהוט.

סוגי ריהוט שונים אפשריים למרפסת

טווח האפשרויות לריהוט למרפסת הוא עצום ואינו נכלל ברשימה סגורה. יחד עם זאת, קיימים מוצרים בסיסים אשר מהווים בסיס לעיצוב מרפסת ובלעדיהם לא ניתן להגדיר מרפסת כמקום מזמין. בין מוצרי ריהוט אלו ניתן למצוא את הדברים הבאים:

  • פינות ישיבה – קיימים סוגים שונים של פינות ישיבה במחירים שונים ובאיכויות שונות. יש להתאים את פינת הישיבה לגודל המרפסת ונתוניה.
  • צמחייה – מרפסת ללא צמחים נחשבת למרפסת מתה. צמחים מעבר לגוונים שהם מכניסים למרפסת הם אף מוסיפים לה חיות וגורמים לה להיות תוססת וצעירה. ניתן להתאים את גודל העציצים בהתאם לגודל המרפסת ואף לעשות שימוש בדפנות המרפסת לתליית העציצים אם יש בכך צורך.
  • ערסלים נדנדות וכל היוצא בזה – מדובר בקטגורית פינוקים למרפסת אשר באמצעותם נוסיף צבע וחיות למרפסת. ניתן לעשות שימוש במוצרים אלו למגוון רחב של פעולות החל מקריאת ספר עד לצפייה בטלוויזיה.
  • גזיבו ושמשיות –  אפשרות הצלה למרפסת היא אחת הדברים החשובים ביותר לצורך שמירה על הריהוט הנמצא בה וכן לשהות בה בחודשי הקיץ החמים. קיימים אין ספור סוגי סגירות למרפסת החל משמשיה קטנה ומוכרת וכלה בסגירת זכוכית או אלומיניום.

עוד על ריהוט ניתן לקרוא במאמר על ריהוט למרפסת

לטיב החומר ממנו עשוי ריהוט למרפסת קיימות השלכות רבות

כאשר אנו מדברים על טיב החומר ממנו עשוי הריהוט למרפסת, יש לבדוק קודם לכן גורמים משתנים אחרים. קיים ריהוט מעץ למרפסת וכן ריהוט מאלומיניום. קיים גם ריהוט מפלסטיק וקש. הכול משתנה בהתאם לגודל המרפסת, המיקום שלה, הציפיות שלנו ממנה והחשיפה שלה לפגעי מזג האוויר.

מעבר לפער העצום בטווח המחירים בין חומר לחומר, הרי שקיימים נתונים נוספים אשר יש בהם כדי להשפיע על סוג החומר אשר נבחר לריהוט למרפסת שלנו. מרפסת הנמצאת תחת כיפת השמים מן הסתם נעדיף לקחת ריהוט מאלומיניום או פלסטיק ופחות ריהוט מעץ. ריהוט מעץ עלול לספוג גשמים ורטיבות וסופו להירקב ולצאת מכלל שימוש.

מרפסת קטנה למשל, גם תשפיע על סוג החומר שנבחר לריהוט שלנו. ריהוט מעץ מן הסתם יהיה כבד ויסרבל את התנועה במרפסת. לעומת זאת, ריהוט מאלומיניום יהיה קליל הרבה יותר, לא יצבור חלודה וניתן יהיה בקלות להזיזו ממקום למקום.

במרפסת גדולה מקורה אנו נעדיף ריהוט מעץ ולא מפלסטיק או אלומיניום שכן ריהוט מעץ יעניק למרפסת תחושה עתיקה ומרגיעה ולא יהיה חשש כי ייהרס ויירטב בעונת הגשמים.

גם מיקום המרפסת משליך על החומר ממנו נבחר את הריהוט למרפסת שלנו. מרפסת החשופה לרוחות ערות מן הסתם תדרוש ריהוט כבד כגון ריהוט מעץ. ריהוט מאלומיניום עלול להוות מפגע בטיחותי ולסכן את העוברים ושבים במרחב הציבורי.

אין ספק כי נושא ריהוט למרפסת הוא עולם ומלואו הדורש טביעת עין ומחשבה. זכרו כי תכנון מקדים וניתוח נכון של הנתונים הקיימים יביאו בהכרח למרפסת מושלמת ומאורגנת כהלכה. 

עוד מאמרים בנושא:

ריהוט למרפסת קטנה

ריהוט למרפסת שמש – על מה חשוב לשים לב

ריהוט למרפסת יד 2 – מתאים לנו!

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

ריהוט למרפסת שמש

הגדלת שטח הדירה בעזרת מרפסת

מתגוררים בבניין ללא מרפסות או מרפסות קטנות? מתבוננים בבניינים שיש להם מרפסות מפנקות ובא לכם גם מרפסת כזאת בדירה? אל דאגה, במאמר זה נרחיב על בניית תוספת מרפסת

מעצב פנים

רוצה מרפסת מעוצבת? יש מעצב פנים

היום יותר מתמיד חשיבותה של המרפסת בדירת המגורים מקבלת משמעות יתרה. בהעדר שטחים פנויים לבניה, התרחבה תופעת הבניה לגובה והמודעות למרפסת כחלק

פינת ישיבה למרפסת

מעצבים מרפסת – עיצוב מרפסת 20 מטר

מרפסת היא אחד החללים החשובים ביותר בדירת המגורים שלנו ומקום בו נבלה לא מעט זמן איכות עם המשפחה או החברים. בשל העדר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *