Format: 123-456-7890

עיצוב חללים ומרפסות מסחריים

עיצוב נכון של חלל מסחרי יכול להשפיע לטובה על רווחיות העסק. כשבאים לעצב חלל מסחרי, אם זה בית קפה, מסעדה, משרד, חנות או קניון, המחשבה והחזון צריכים להיות איך העיצוב יעזור לעסק להיות רווחי ומצליח לאורך זמן לצד הענקת חוויה יחודית לכל מי שמתארח או עובד בחלל זה .

אחד מתחומי עיסוק של אדריכלים או מעצבים הוא עיצוב חללים מסחריים .

במשרד מוזס אדריכלים תמצאו אנשי מקצוע יצירתיים ובעלי ידע נרחב בתחום.

נעבור על מספר קרטיריונים להפיכת חלל רגיל לחלל שהשהות בו תהייה נעימה ומתאימה למותג העסקי.

חלוקה נכונה של החלל

השלב הראשון והחשוב של עיצוב חלל מסרחי הוא החלוקה לאזורים קטנים יותר על – פי אופי העבודה והעשייה בכל אזור. בשלב הזה חשוב להבין כמה אזורים אמורים להיות ולתכנן את הזרימה בין האזורים כך שזה לא יפגע בזרימת העבודה, אלא יתרום לאפקטיביות העבודה. בנוסף, צריך לחשוב על חווית הלקוח והעובד או הנותן שירות, כך שהימצאות בחלל זה יגרום ללקוח לחוויה יחודית ורצון לחזור בשנית ולעובד להרגיש בנוח במשך מספר שעות עבודה.

לפני ביצוע החלוקה, חשוב להבין איזה פעולות מבצע כל בעל תפקיד בעסק ואיזה תהליך עובר הלקוח מרגע כניסתו לעסק. צריך לחשוב על גודל של כל אזור בהתאם לתפקידים שיבוצעו בו וכך נוכל לדעת איפה להקים כל עמדה, כך שכל עובד לא יפריע אחד לשני ומצד שני לא יבזבז אנרגיה וזמן בין מעבר מעמדה אחד לשניה.

בנוסף, יש לתכנן ולחשוב על מה שהלקוח יפגוש בכניסתו לעסק. אם מדובר בעסק בו נמכרים מוצרים, צריך לחשוב איפה להציב את המוצרים שמגדילים את סל המכירה,

תשקיעו מחשבה בחומרים שישובלו בחללים שונים. לדוגמא, באזור בו צפוי להיות עמוס במבקרים, צריך לשים חומרים עמידים. אזורים שיכולים לשנות את תפקידם באופן תדיר, לשים ריהוט מחומרים פחות כבדים, כל שניתן יהיה להזיזם כקלות או ריהוט שמתאימים לשימוש מגוון.

במקרה שבו חלל מסחרי הוא עם מרפסת, התכנון והעיצוב חייב להתחשב במיקומה, כך שלא יפגע בזרימה ובתהליך שהלקוח עובר. יחד עם זה צריך לנצל בחוכמה את המרחב של המרפסת, כך שכל השוהים: העובדים והלקוחות יוכלו להנות ממנה.

עיצוב החלל בהתאם למותג

בעיצוב חללים מסחריים צריך לבטא את המיתוג בתוך חלל כולו. להעביר את הסיפור של המותג אל לקוח הקצה, כך שיוהב, יזדהה, יתלהב ובגדול יביע רגש כלפי המותג, כך שיספר לעוד אנשים וישווק את העסק בצורה הטובה ביותר של מפה לאוזן.

אחד התפקידים של מעצבי פנים היא לאפיין את המותג וליצור סיפור על ידי עיצוב מתאים של החללים. אז אם העסק שלכם בתחילת דרכו – אל תפספסו את ההדמנות של ליצור סיפור מאחורי העסק. מה שיכול לעזור בהמשך חיי העסק להפוך מעסק של בית קפה או מסעדה אחת לרשת של בתי קפה או מסעדות.

טיפים בעיצוב חללים מסחריים

קונספט

בהמשך לפיסקה קודמת בה דובר על עיצוב בהתאם למותג, המעצב יכול לתת ביטוי למותג בעזרת שימוש בחומרים, צבעים או צורות ובך לספר את הסיפור של המותג. אם הקונספט ידייק את המותג, הלקוח ייוכל לקבל את המסר של המותג בצורה בהירה יותר וכך להעביר ולשווק את העסק בעצמו.

יצירתיות

עסקים רבים מבקשים או בכל אופן מאחלים שחלק מתהליך העבודה של העובדים יהיה בו גם חלק יצירתי. לכן החלל בו העובדים יעבדו אמור לתרום ליצירתייות של העובדים. אל תשאירו משרדים או חללי עבודה משותפים בגוונים לבנים ומשעממים, אלא תחשבו מה יכול לעודד יצרתיות אצל מי שישב בהם.

תאורה

על ידי תאורה ניתן לחלק את החלל לאזורים שונים. אזורים יותר חשוכים או מוארים יותר, הכל בהתאם לפעילות המתקיימת באותו אזור.

צריך להתחשב באזורי אור טבעי, למשל אור שמגיע מחלון, ולהתאים לכך את צבע וגוון אור מלאכותי. כך שלא יצור התנגשות ונגודיות ואנשים לא ירצו להיות באזור עם אור כזה בגלל חוויה לא נעימה.

חומרים

בדרך כלל חללים מסחריים משרתים מעשות ואפילו מאות לקוחות מדי יום. חשוב להתחשב בפרט ה בעיצוב ולבחור חומרים חזקים ועמידים וגם בעלי תחזוקה קלה יחסית.

מיקסום השטח

מעצב טוב יכול לעזור לעסק גם בפן הכלכלי בכך שימקסם את השטח בו מתבצעת מכירת מוצרים או שירותים. ככל שהשטח יהיה גדול יותר, כך העסק יוכל למכור יותר מוצרים, להציג אותם ביתר נוחות ולגרום ללקוח לחווית מכירה מהנה יותר.

להפוך חיסרון ליתרון

אין חלל מושלם שכל כולו יתאים כמו כפפה למטרות החלל. לכן כשנתקלים בחיסרון צריך לחשוב יצרתי ולהפוך אותו ליתרון. הדגשת הפתרון, יכולה לתרום להצלחת העיצוב ולשיווק קל יותר של עבודות עיצוב שהמעצב ביצע .

לסיכומו של מאמר זה

בעיצוב חלל מסחרי חשוב מאוד להבין מה מהות העסק, מה תפקידי העובדים ומה כמות קהל הלקוחות שועבר בו מידי יום. מעצב יצרתי שמצליח להעביר את סיפר המותג בצורה בהירה יוכל להקל על שיווק העסק על ידי כך שהלקוחות ירצו להיות חלק מהעסק ויספרו הלאה את מה שחוו והרגישו בזמן הבילוי והשהייה שלהם בעסק עצמו.

לשאלות על סגירה או עיצוב מרפסת

אהבת - אשמח לשיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
ויקטוריה צ'רנוגלז

ויקטוריה צ'רנוגלז

בין עיסוקי הרבים כמו: בניית נכסים דיגיטליים, כתיבת תוכן פיננסי והשקעה בנדל"ן חייבת את הפינה השקטה שלי - המרפסת!

אותה ניתן לשנות, לרהט, לעצב ולהתאים לצרכים המשתנים שלנו על פי עונות השנה או בני משפחה המתווספים וגדלים.

החלטתי להקים אתר בו ניתן להתעדכן בטרנדים, טיפים וריהוט שישפר את המרפסת שלך.

למטה ניתן להשאיר את התגובה שלך

תגובות אחרונות

    לייעוץ עם איש מקצוע

    בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
    העסק חייב לצמוח!

    צמיחה = יותר הכנסה
    יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים
    רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?