Format: 123-456-7890

סגירת מרפסת בבניין משותף

סגירת מרפסת מאפשרת את ניצול השטח או החלל של הדירה. מיכוון שיש יותר ויותר מרפסות (בניה חדשה ברובה נבנת עם מרפסת לכל דירה) הדרישה לסגירת מרפסות הוכלת וגדלה. באקלים הים תיכוני כמו בארץ, ישבה במרפסת בקיץ, תחת השמש הלוהטת או בחורף הגשום לא תמיד אפשרית. לכן בעזרת סגירת המרפסת אם זה באופן מלא או חלקי, מתווסף חלל או אפילו חדר נוסף לדירה.

סגירת מרפסת מאפשרת להגדיל את הסלון, להוסיף עוד חדר, להפוך את החלל של המרפסת לחדר עבודה או להשאירה כמרפסת רק כזו שמנוצלת בכל עונות השנה.

סגירת מרפסת יכולה להיות קבועה ויכולה להיות זמנית, מה שמאפשר בימי הקיץ לפתוח את המרפסת ולהנות מהשמש,האוויר החם או הבריזה של העונה.

מה הדרישות לסגירת מרפסת בבניין משותף?

סגירת מרפסת בבניין משותף דורשת היתר בניה מהרשות המקומית.

מומלץ להתייעץ עם שמאי או מהנדס בניין אם יש באופן כללי זכויות בניה – כיוון שסגירת מרפסת, הופך את המרפסת למקורה ונחשב כתוספת בניה. לבניין משותף יש הגבלה במ"ר של בנייה למגורים. את כל המספרים ניתן לבדוק בתוכנית בניין הנמצאת במחקלת הנדסה של העירייה.

לאחר שבדקתם שניתן לסגור את המרפסת, יש לפנות למחקלת הנדסה לקבלת היתר בניה. תהליך שיכול לקחת זמן, לכן יש להיערך לכך מראש. לא אכתוב פה זמנים כיוון שזה יכול להשתנות על ידי חוק, עומס על עירייה ועוד מספר גורמים שונים.

אם מתקשים או לא מוכנים להתעסק בנושא היתר בניה, ישנן חברות שישמחו לטפל בעניין זה, כמובן בתשלום.

האם יש צורך באישור של רוב הדיירים?

צריכים לקבל הסכמה בכתב מרוב דיירי הבניין. מה נחשב לרוב ? רוב של % 75 מבעלי הדירות ש 2/3 חלקים מהרכוש המשותף צמודים לדירותיהם.

מה ניתן לעשות עם דייר שמתנגד? לתת הסבר משכנע של יתרונות סגירת מרפסת. גם אם בעתיד הדייר לא ירצה לעשות את אותה סגירת מרפסת במרפסת שלו, עובדה שיש היתר וסגירת מרפסת אפשרית, יכולה להעלות את ערך הדירה שלו, כפי שמעלה את ערך הדירה שלך.

סוגים שונים של סגירת מרפסת בבניין משותף

עם התפתחות טכנולוגיה וטכניקות עבודה בעשור האחרון, ישנם פתרונות רבים יותר לסגירת מרפסת. נפרט כאן את חלקן:

פרגולות אלומיניום סגורות 

פרגולה דו שכבתית, החלק העליון בנוי מחומר אטום ושקוף וחלק תחתון שכבת פרגולה מאליומיניום. בנוסף, לסגירה הרמטית של המרפסת, ניתן להוסיף חלונות לאורך כל הקירות, כך האור יחדור לחדר והוא לא יהיה חשוך בגלל הוספת תיקרה.

שילוב זה מאפשר שימוש במרפסת הן בחורף והן בקיץ, כיוון שהיא מגנה הן מקרני השמש והן מגשם. שיכבה שקופה מאפשרת להנות מאור השמש ובנוסף חדר, אם זה סלון או חדר שינה הסמוך לפרגולה נהנה גם מקרני השמש והאור ולא נעשה חשוך עם סגירת המרפסת.

סגירת מרפסת באופן כזה מתאים למרפסות בולטות או תלויות, שאין מתחתיהן בניה. מכיוון שסוג סגירה זה הוא קל משקל יחסית לסגירה עם קירות ותיקרת בטון.

סגירת מרפסת עם פרגולה חשמלית

מאפשרת סגירה של מרפסת על פי הצורך. אם זה ביום גשום או תחת שמש קופחת, פרגולה חשמלית תציל מחום או מי גשם שיכולים להרטיב את כל המרפסת. אם מזג אוויר נעים, ניתן לסגור את הפרגולה ולהנות מאוויר נעים או כוכבים שבשמיים.

סגירת מרפסת עם בטון

סגירה הרמטית עם בטון, ניתן לשלב חלון או מספר חלונות (תלוי בגודל המרפסת). בעצם הופכים את המרפת לחדר נוסף. את החיפוי ניתן לעשות עם טיח וצבע או קרמיקה.

סגירת מרפסת עשה זאת בעצמך

האם אתה איש מקצוע? ביצעת בניה מסוג כלשהו? כמובן שתמיד ניתן לעשות הכל בעצמך, אבל סגירת מרפסת חייבים להשאיר לאנשי מקצוע שיודעים לבדוק את תקינות ביצוע סגירת מרפסת. ישנם יותר מדי דברים שיכולים להשתבש, כמו: עומס יתר, נזילות, קונסטרוקציה לא חזקה ועוד.

לסיכום

ישנן מגוון סוגי סגירות מרפסת, אם זה סגירה קבוע , זמנית או משולבת. צריך לבדוק קודם כל אם סגירה שבחרתם מתאימה לסוג מרפסת, לבניה והאם קיבלת היתר לביצוע סגירת המרפסת. לזכור שיש צורך באישור הדיירים ואז לפנות לאיש מקצוע.

לאחר מכן לבחור את החומרים ואת הציפוי הפנימי והחיצוני לקירות. אם החלטתם ללכת על סגירת מרפסת והפיכתה לחדר או ברצונכם לשים פרגולה עם חלונות כך שניתן יהיה לשבת ולנצל את המרפסת בכל זמני היום ובכל עונות השנה.

חומרים לסגירת מרפסת: אלומיניום, עץ, זכוכית, בטון, חיפויים שונים מעץ, טיח או קרמיקה.

לפרטים נוספים נא להשאיר את פרטיך.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

לשאלות על סגירה או עיצוב מרפסת

אהבת - אשמח לשיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
ויקטוריה צ'רנוגלז

ויקטוריה צ'רנוגלז

בין עיסוקי הרבים כמו: בניית נכסים דיגיטליים, כתיבת תוכן פיננסי והשקעה בנדל"ן חייבת את הפינה השקטה שלי - המרפסת!

אותה ניתן לשנות, לרהט, לעצב ולהתאים לצרכים המשתנים שלנו על פי עונות השנה או בני משפחה המתווספים וגדלים.

החלטתי להקים אתר בו ניתן להתעדכן בטרנדים, טיפים וריהוט שישפר את המרפסת שלך.

למטה ניתן להשאיר את התגובה שלך

תגובות אחרונות

    לייעוץ עם איש מקצוע

    בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
    העסק חייב לצמוח!

    צמיחה = יותר הכנסה
    יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים
    רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?