Format: 123-456-7890

עיצוב מרפסת גדולה – לכו על זה

כשזה נוגע לנושא כמו עיצוב מרפסת גדולה, הרי שיש מספר דרכים שאנחנו יכולים להתייחס אליו. ראשית כל, עלינו לברר מה בדיוק אנחנו רוצים, שנית עלינו לבדוק מהי הדרך המתאימה להגשים זאת ולבסוף – להתחיל ולסיים את המשימה.

עיצוב מרפסת גדולה

סודות עיצוב מרפסת גדולה

סודות עיצוב מרפסת? ובכן, הסודות לרוב נטועים בדברים הבסיסיים שאפשר לעשות שאפשר אחד לא שוקל אותם כהוגן. על כן הם "סודיים". כי הם כל כך בבסיס, שכל כך קל לדלג עליהם ואז להסתכל על אנשים אחרים שדווקא נתנו להם תשומת לב מספקת ולחשוב, "מה הסוד שלהם?".

בסיסי עיצוב מרפסת גדולה

אז מה הבסיס? איך אנחנו מתייחסים לכל הנושא של עיצוב מרפסת גדולה? ובכן, זה דיי קל. הבסיס הוא ההתחלה, הדבר שאנחנו רוצים להביא לעולם. אנחנו לא נתכנן משפחה לפני שנרגיש שאנחנו מוכנים ורוצים בזה. באופן דומה, אנחנו לא נקים מרפסת או נחליט לעצב אותה, לפני שתהיינה מוכנות ורצון בכך. עיצוב מרפסת זה לא עניין של לזרוק כל מיני רהיטים בחוץ ולראות מה יוצא. בין השאר כי יש אינסוף אפשרויות לרהט ולעצב ועל כן אנחנו לא בהכרח יודעים שמה שבחרנו הוא הדבר שרצינו אלא אם כן התחלנו עם הדבר שאנחנו באמת רוצים. עיצוב מרפסת גדולה זה כמו ללדת. עלינו לדעת שאנחנו בתהליך ילודה ולתת לזה מקום, להכין את השטח עבור הוולד הנולד.

לדעת מה רוצים: עיצוב מרפסת גדולה

איך יודעים מה מתאים? איך יודעים שמוכנים ורוצים להביא משהו חדש לעולם? ובכן, עיצוב מרפסת גדולה יכול להיות פונקציה של צרכים. צרכים לרוב מרמזים לנו על משהו שאנחנו לא עושים, או לא מתייחסים אליו שלמעשה צריך לקרות עכשיו. אם נדמה זאת ללידה, הרי שצירי לידה יכולים להיות צורך ללדת. הם למעשה מרמזים שמשהו קורה וכדאי לשים לב ולאפשר את התהוותו. או זו לפחות פרשנות מסוימת לדבר. רעב, יכול להיות צורך נוסף המבטא את הרצון של הגוף לקבל הזנה, וכיוצא בזה. מדובר על "כלי ריק", שהוואקום בו כמו שואב משהו משהו חדש לתוכו. על כן אם אנחנו מרגישים שזה הזמן להביא משהו חדש לעולם עלינו להתחיל מהצורך כי זה יראה לנו מה אנחנו רוצים ללדת.

עיצוב מרפסת: מה הם הצרכים?

על כן, אפשר בהחלט להתחיל מהצרכים. האם יש צורך לארח אנשים? האם יש צורך לאכול ארוחות שישי במרפסת? האם יש צורך ליהנות מהאווירה שבמרפסת מדי פעם? הצרכים הללו הם פתח פתחה של ילודה חדשה. למעשה, עיצוב מרפסת צריך להתחיל מכאן. העיצוב, כמו גם הריהוט נועד להראות לנו מה אנחנו צריכים להוסיף כדי להגשים משהו חדש, שלמעשה יענה על הצרכים. שהם כאמור רק מסמלים לנו שמשהו חדש רוצה וצריך להיוולד.

עיצוב מרפסת גדולה: איך עושים את זה בתאכלס?

אם הצורך הוא אירוח המשפחה – מתבקש שתהיה פינת אוכל תואמת. אם הצורך הוא מנוחה במרפסת – פופים וערסלים יכולים להתאים. אם הצורך הוא חלל משחקים לילדים ולמבוגרים – הרי שמחשקים רלוונטיים, כמו גם דשא סינטטי – יכול להתאים. אם רוצים לייצר אווירה, אפשר לתהות לגבי ריצוף וקירוי. בין אם מדובר באריחים, בשטיחים, בדשא סינטטי, בפרקטים, בצביעת תמונות, תליית ציורים וטפטים וכיוצא בזה. אנחנו לוקחים את חומרי הגלם האפשריים, ובתהליך של עיצוב מרפסת גדולה, מחילים אותם בחלל כדי למלא את ייעודו. החלל עונה על צורך מסוים, הוא מעוצב על בסיס הדברים שאנחנו רוצים לחוות בו. כך שלא משנה איזה ריהוט, קירוי, ריצוף וכו' שייבחרו – יהיו אלו רק למטרת הגשמת הדבר הבא שאפשר לחוות במרפסת הגדולה.

טיפים אחרונים לטובת עיצוב מרפסת

ניתן לדוגמה להשפיע על האווירה על ידי תליית תאורת אווירה רלוונטית, הוספת פנסים עומדים להפצת אור רך, תליית שרשרות תאורה על הקירות, או על תקרת הפרגולה ואפילו בין העציצים (כמו גם, להוסיף עציצים). ואפשר גם, במקום לרכוש דברים חדשים, למחזר פריטים ישנים ולצבוע או לאפיין מחדש כדי לעשות בהם שימוש מעניין במרפסת.  באם מדובר במרפסת גדולה, הרי שיש מספיק מקום לשחק קצת עם עיצוב מפרסת גדולה. ככל שיש יותר חלל, כך אפשר ליהנות מהצבה של יותר פריטים וחלוקה ליותר אזורים. ועם זאת חשוב להשאיר "מספיק חלל", כי גם הוא חלק "מהעיצוב".

מה נשים במרפסת שלנו?

במרפסת גדולה השטח גדול ומאפשר לחלקה למספר אזורי בילוי, אבל בכל זאת ככל שהמרפסת תהייה גדולה, שטחה מוגבל. לכן, יש לחשוב מראש ולתכנן את האזורים. להלן חלק מהאפשרויות שניתן לבנות במרפסת:

מטבח חוץ

את המרפסת הגדולה ניתן לנצל לאירוח חברתי. אירוח במרפסת, במזג אוויר מתאים, הרבה יותר נעים מאירוח בתוך סלון. בעלי מרפסות יכולים לאפשר אירוח של יותר אנשים, הצפיפות לא מורגשת, נוף פתוח ואוויר צח יכול להחליף בילוי מחוץ לבית.

מי שאוהב לבלשל, למנגל ולארח, חייב לבנות מטבח חוץ

אל תבהלו, ניתן להסתפק בתקציב הרבה יותר מופחת ממטבח ביתי. אין גבול עליון, אבל החל מ 3,500 ש"ח תוכלו לקבל מנגל גז, משטח וכיור באיכות וגודל סבירים.

טבון במרפסת

בריכה

קיים מגוון רב של בריכות: מתנפחות וקלות במשקל ובהרכה, בריכות עם עמודים שיותר קשות להרכה, בריכות שנבנות על גג מבטון (מחייב אישורים ואנשי מקצוע לבנייתה). שימו לב למקסימום משקל שניתן לשים במרפסת, לעומת בית עם גינת קרקע: משקל מקסימלי של בריכה על גג או מרפסת ביתכם.

אזור רביצה – זולה

בחלק המוצל של המרפסת הגדולה, אזור שהכי קל לארגן: מחצלות או מזרונים דקים, קריות מכל הגדלים וצבעים, שולחן קפה ומזרקת מים. כל אחד מבעלי הבית או האורחים ישמח לשבת בנחת על כוס משקה קר או קפה, להירגע, לקרוא וגם סתם לפטפט.

אזור פינת אוכל

כנראה אחד האזורים הפופולריים ובעלי שימוש שיהיו במרפסת. הרי גם בעלי מרפסות קטנות, קודם כל שמים שולחן קטן רק כדי להתאוור מדי פעם בישיבה מחוץ לקירות הבית, בזמן שהם אוכלים ושותים. את פינת האוכל ניתן לשלב עם שולחן בר ומקרר קטן, כך שגם לא תצטרכו להיכנס פנימה אם התחשק לכם משקה קר.

ארוחה מעולה באוויר פתוח במרפסת גדולה

פינת משחקים

משחקי שולחן טניס, מיני גולף, מיני באולינג ומה לא. תוכלו להמציא משחקים חדשים, כל עוד הם יהיו בטיחותיים ולא יעופו חלקי משחק למרפסת או חצר של השכן מלמטה.

שולחן טניס – במרפסת גדולה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

לשאלות על סגירה או עיצוב מרפסת

אהבת - אשמח לשיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
ויקטוריה צ'רנוגלז

ויקטוריה צ'רנוגלז

בין עיסוקי הרבים כמו: בניית נכסים דיגיטליים, כתיבת תוכן פיננסי והשקעה בנדל"ן חייבת את הפינה השקטה שלי - המרפסת!

אותה ניתן לשנות, לרהט, לעצב ולהתאים לצרכים המשתנים שלנו על פי עונות השנה או בני משפחה המתווספים וגדלים.

החלטתי להקים אתר בו ניתן להתעדכן בטרנדים, טיפים וריהוט שישפר את המרפסת שלך.

למטה ניתן להשאיר את התגובה שלך

תגובות אחרונות

    לייעוץ עם איש מקצוע

    בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
    העסק חייב לצמוח!

    צמיחה = יותר הכנסה
    יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים
    רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?