Format: 123-456-7890

ריהוט למרפסת שמש

ריהוט למרפסת שמש – על מה חשוב לשים לב

מרפסת שמש היא הרבה מעבר למרפסת והשימוש בה נעשה למגוון רחב של מטרות חלקן דומות למרפסת רגילה וחלקן ייחודיות אך ורק למרפסת שמש. בשל הייחודיות של מרפסת זו, ריהוט למרפסת שמש מן הסתם יהיה בחלקו שונה מריהוט למרפסת רגילה ויכול שיכלול גם ריהוט למרפסת המוכר לנו וריהוט נוסף.

במאמר זה אעמוד על סוג הריהוט המתאים למרפסת שמש, אבדוק את טווחי המחירים לריהוט זה ואראה כיצד ניתן להגן ולשמור על הריהוט המונח במרפסת מפני פגעי מזג האוויר כך שיוכל לשמש אותנו שנים ארוכות.

ריהט למרפסת שמש

מרפסת שמש במה היא ייחודית

מרפסת שמש בדומה לאחותה המרפסת הרגילה , מכילה את כל הדברים המוכרים לנו במרפסת ובנוסף מאפשרת לנו להנות מפינה תחת כיפת השמיים. מרפסות שמש שונות ומגוונות והמשותף להן הוא מיקומן תחת כיפת השמיים.

לרוב, כאשר אני מדבר על מרפסת שמש, אני מתכוון למרפסות גדולות אשר ניתן להניח בהן מיטות שיזוף, פופים או ערסלים וכו'. מרפסת שמש יכולה להיות חלקה מקורה וחלקה תחת כיפת השמיים דבר שבעיקר אופייני למרפסות הממוקמות בקומות הגבוהות בבניין.

מרפסות שמש לרוב הן מרפסות גדולות שכן מטרתן לספק לבעליהן שטח אופציונלי לשימוש נרחב במרפסת כגון שיזוף אך יחד עם זאת מרפסת שמש יכולה להיות גם מרפסת קטנה. יתרונה של מרפסת שמש על פני מרפסת רגילה הוא האפשריות הרבות יותר הקיימות לשימוש במרפסת זו.

כיצד אדע איזה ציוד מתאים למרפסת שמש שלי

כפי שצוין לעייל, מרפסת שמש יכולה להיות במגוון צורות וגדלים כך שאין רשימה סגורה לריהוט שניתן להכניס בתוכה. יחד עם זאת, בטרם אגש לחנות הרהיטים וארכוש ריהוט למרפסת שמש אבחן מספר גורמים משתנים אשר יכולים להשליך על סוג הציוד שאקנה וטיבו.

  • סגנון בניית המרפסת – מרפסות התלויות על עמודים מן הסתם הן מרפסות אשר אינן יכולות להכיל משקל רב ויש להיזהר בכמות הריהוט שברצוננו להניח בה. מרפסת הבנויה על גג הבניין מן הסתם תהיה חזקה יותר ותוכל לשאת משקל רב יותר. הדבר רלוונטי עבור אלו המעוניינים להניח ג'קוזי במרפסת השמש. בכל אופן, בטרם הנחת הציוד במרפסת יש להתייעץ עם מהנדס בניין אשר ייתן את דעתו לנתוני המרפסת וכושר הסיבולת שלה.

  • מרפסת שמש אשר חלקה מקורה – מרפסות שמש מסוג זה נפוצות בעיקר בקומות גבוהות של הבניין כאשר חלקה מקורה וחלקה פתוח. במרפסות מסוג זה ניתן לשלב בין ציוד המתאים למרפסת סגורה כגון פינת ישיבה, פופים וערסלים לבין ציוד המתאים למרפסת שמש כגון מיטות שיזוף, פינות הצלה ועוד.

  • מיקום המרפסת – למיקום המרפסת ישנה חשיבות רבה שכן מרפסות שמש הפתוחות לים או להרים עלולות להיות חשופות לרוחות ערות בחודשי החורף דבר שיכול להוות מפגע בטיחותי. ציוד אשר אינו יעמוד ברוחות עלול לעוף עם הרוח ולפגוע בכלי רכב או במשתמשי הדרך. כאשר בוחרים בריהוט למרפסת שמש צריך להתחשב בגובה מעקה המרפסת, מיקומה ותנאי מזג אוויר הפוקדים אותה.

  • תקציב כלכלי – תקציב כספי הוא גם אחד השיקולים המרכזיים כאשר בוחרים ריהוט למרפסת שמש. היות ומרפסת שמש מטבעה תעניק לנו אפשרויות רחבות יותר ממרפסת רגילה אנחנו צריכים להיות ערים לתקציב העומד לרשותנו כאשר נרצה לרהט אותה. לדוגמה, ניתן לעשות ריצפה מדק או לסגור חלק ממנה וכן להניח בה ג'קוזי או לבנות מיני בר. פעולות אלו עלולות לעלות אלפי שקלים ולכן בטרם מחליטים איזה ציוד מתאים למרפסת השמש צריך להיות ערוך לכך מבחינה תקציבית.
פינת ישיבה במרפסת

ריהוט אפשרי למרפסת שמש

היות ומרפסת שמש מעניקה לנו אפשרויות רבות יותר, באופן טבעי נרצה לעצבה ולרהט אותה בהתאם. יש לזכור כי לא קיימת רשימה סגורה בתחום ריהוט למרפסת שמש אך בשורות הבאות אנסה להבליט את הריהוט האופציונלי שניתן להשתמש בו למרפסת.

  • ערסלים, פופים ומיני שולחנות – במרפסת שמש נהוג לפזר פופים בחלל הפתוח כך ניתן להיזרק בפוף, לשקוע בתוכו ולהנות ממשב רוח קליל או מהשקט והשלווה. נהוג לפזר שניים או שלושה פופים כאשר במרכזם יונח שולחן קטן עליו ניתן יהיה להניח את כוס הקפה או צלחת הפירות.

  • עצי נוי – בדומה למרפסת רגילה, מרפסת שמש גם ניתנת לעיצוב באמצעות צמחייה ועציצים רק שבמרפסת זו ניתן להניח עצי נוי של ממש ולהעניק לה תחושה טרופית. עצים דמוי בננה או אקליפטוס הם מסוג העצים הנפוצים המקשטים מרפסות שמש וניתן בקלות לקנות אותם בכל משתלה.
עציצים ופינה ירוקה במרפסת
  • פינות ישיבה, ספות ועוד – בדומה למרפסת רגילה גם במרפסת שמש ניתן להניח ספות וציוד המתאים למרפסת כך שניתן יהיה לבלות במרפסת ולערוך אירועים משפחתיים או חברתיים בהתאם לצורך. לרוב, ספות ופינות ישיבה ימוקמו בחלקה המוצל של המרפסת כך ניתן יהיה לעשות בהם שימוש כמעט בכל עונות השנה ובכל שעות היממה.

  • דק מעץ – אין ספק כי בניית דק על ריצפת המרפסת הוא דבר נפלא ומוסיף המון. דק משתלב היטב עם צמחיה הפזורה במרפסת ומעניק לה תחושת שלמות וגן עדן. דק גם יכול להשתלב היטב עם מיני בר או ג'קוזי ויעניק הרגשה של חופש. אני סבור כי מדובר באופציה לא רעה בכלל לריהוט ועיצוב מרפסת שמש אך מדובר בצעד יקר שאינו מתאים לכל אחד.
  • מיטות שיזוף – עם בריכה או בלעדיה מיטת שיזוף היא הדבר המתבקש למרפסת שמש בפרט כאשר מדובר במרפסת השוכנת בגג הבניין ושומרת על פרטיות המשתזף.

  • ג'קוזי – בניית ג'קוזי במרפסת שמש הוא דבר מענג המוסיף המון אך כפי שראינו לא מתאים לכל סגנון מרפסת ויש להיוועץ בגורמים מקצועיים בטרם "מקשטים" את המרפסת באביזר זה. קיימים סוגים שונים של ג'קוזי החל מג'קוזי מתנפח ועד לבנייה של ממש הכל כמובן בהתאם למחיר והרצון להשקיע. אמליץ על ג'קוזי מתנפח אשר מהווה תחליף נהדר לג'קוזי המוכר והיקר.

לפני רכישת הריהוט, מומלץ לחשוב על העיצוב. אפנה אותך לקרוא על עיצוב מרפסת שמש לאחר מכן תרגיש/י מגובש יותר על כל פריטי הריהוט שיתאימו למרפסת שלך.

לאיכות החומרים יתרון מובהק בחיי המדף של המוצר

בשל התחרות הרבה ויבוא מוצרים ממדינות שונות, ניתן למצוא אין ספור מוצרים המשמשים ריהוט למרפסת שמש חלקם באיכות גבוהה יותר וחלקם פחות. כאשר אני מעוניין לרכוש ריהוט למרפסת ראשית אבדוק באיזה תנאים יוחזק הריהוט ומה מידת החשיפה שלו למזג האוויר, אבק ויתר דברים העלולים להזיק לו.

כך למשל, אם פינת הישיבה תהיה תחת כיפת השמים צריך לדאוג שאיכות החומר תהיה גבוהה (אלומיניום). צריך לתחזק כראוי את רצפת הדק כך שלא תתפורר תחת השמש היוקדת. אם בחרתי להניח ג'קוזי במרפסת השמש שלי אוודא כי לאחר השימוש בו הוא יכוסה ביריעה המתאימה לו ובכך אמנע ייבוש הבד וחדירה של חרקים ומזיקים אחרים למים.

פופים המפוזרים ברחבי המרפסת דורשים אף הם תחזוקה ומומלץ בעונות החורף להכניסם תחת קורת גג ולא להשאירם תחת כיפת השמים. היה ובכל זאת נותרו הפופים ברחבי המרפסת יש לוודא כי הבד החיצוני שלהם חסין נגד מים ואינו סופג לחות ורטיבות.

לרוב, מומלץ על בחירת שולחן וכיסאות למרפסת מחומר פלסטיק איכותי כך ניתן לנקות את פינת הישיבה בקלות להזיזה ממקום למקום וגם כאשר יורד גושם אין מה למהר לכסותה. ניתן היום למצוא פינות ישיבה כאלו איכותיות מפלסטיק קשיח.

באופן כללי תחזוקת המרפסת היא דבר הדורש תעסוקה בפרט כאשר אנו מרהטים את המרפסת בציוד יקר ואיכותי. בגדול ההמלצה היא להימנע מחשיפה ארוכה של הציוד לשמש בעונות הקיץ ובעונת החורף לוודא כי הציוד מוגן מרטיבות ועובש.

מקום להירגע ולהתאוור במרספת

טווחי מחירים לריהוט למרפסת שמש

טווח המחירים משתנה ממוצר למוצר וכן גם בתוך קטגורית המוצרים טווח המחירים אינו אחיד. לעניות דעתי, ריהוט למרפסת שמש בתקציב זול עד בינוני יכול להגיע עד 8,000 ₪. בסכום זה ניתן לעצב את המרפסת בטוב טעם ולהעניק לה מראה יוקרתי ומזמין.

  • טווח המחירים לפינות ישיבה מתחיל מ- 1,000 ₪ ועולה ככל שמדובר בפינת ישיבה גדולה ואיכותית. ניתן למצוא פינות ישיבה איכותיות במחיר של 2,500 ₪ לערך.

  • טווח המחירים לצמחיה נע סביב כמה מאות שקלים ויחד עם אדניות מתאימות ניתן להגיע למחיר של 2,500 ₪ לערך. יש לזכור כי לצמחיה ערך מוסף גבוה בעיצוב המרפסת והיא מעניקה תחושת גן עדן.

  • פופים וערסלים. מחירם של פופים וערסלים נע בין מאות שקלים לאלפי שקלים תלוי בכמות היחידות שנרכוש. באופן כללי מומלץ על לפחות שלושה פופים במרפסת שמש.

  • רצפת דק מעץ. מחירו הממוצע נע באזור ה – 500 ש"ח למטר של התקנה + חומר. אין ספק כי מדובר בעיצוב מושלם למרפסת שמש אך כרוך בהוצאה כספית לא קטנה וכן בתחזוקה שוטפת. מחיר רצפת דק יכול להסתפק בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים תלוי במידות ואיכות העץ. לכן, ניתן לשלב ריצפת דק עם ריצפת דשא או בטון. פרטים נוספים על התקנת ריצפת דק תוכלו לקרוא כאן או כאן.
  • מיטות שיזוף הן דבר מתבקש במרפסת שמש המאפשרת שיזוף והנחה מיטות בתוכה. מיטת שיזוף פשוטה עולה 250 ₪ וניתן למצוא מיטות יקרות יותר.
מנוחה במרפסת
  • ג'קוזי. אין ספק כי מדובר בפריט יוקרתי הדורש תחזוקה שוטפת ועלויות נלוות יקרות. מחירו של ג'קוזי מתנפח עולה 4,000 ₪ לערך כאשר ג'קוזי מובנה יעלה 10,000 ₪ ויותר.

במאמר זה הצגתי את היתרונות הגלומים במרפסת שמש בהשוואה למרפסת רגילה. חידדתי את הכללים לשמירת הציוד במרפסת ומיקדתי את הקורא באפשרויות העומדות לרשתו ברכישת ריהוט למרפסת שמש. זכרו, מרפסת שמש יכולה להסב עונג רב למשתמש בה, השקיעו בה והיא תחזיר לכם אהבה ושלווה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

ריהוט גן למרפסת

עיצוב מרפסת פנטהאוז

המדריך המלא לבחירת ריהוט למרפסת

לשאלות על סגירה או עיצוב מרפסת

אהבת - אשמח לשיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
ויקטוריה צ'רנוגלז

ויקטוריה צ'רנוגלז

בין עיסוקי הרבים כמו: בניית נכסים דיגיטליים, כתיבת תוכן פיננסי והשקעה בנדל"ן חייבת את הפינה השקטה שלי - המרפסת!

אותה ניתן לשנות, לרהט, לעצב ולהתאים לצרכים המשתנים שלנו על פי עונות השנה או בני משפחה המתווספים וגדלים.

החלטתי להקים אתר בו ניתן להתעדכן בטרנדים, טיפים וריהוט שישפר את המרפסת שלך.

למטה ניתן להשאיר את התגובה שלך

תגובות אחרונות

    לייעוץ עם איש מקצוע

    בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
    העסק חייב לצמוח!

    צמיחה = יותר הכנסה
    יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים
    רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?