Format: 123-456-7890

מה אפשר לעשות ב- 12 מטר של מרפסת?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

לשאלות על סגירה או עיצוב מרפסת

מרפסת קטנה היא בהחלט נושא לשיחה. לא מעט יטענו כי גודל המרפסת דווקא כן קובע וכי מרפסת קטנה לא שימושית בעליל בעוד כאלה, אחרים, יעדיפו דווקא מרפסת קטנה. האמת היא, כי אין תשובה חד משמעית לגודל הרצוי של המרפסת והדבר משתנה מאדם לאדם לפי טעמו ורצונותיו. 

אם כן, במאמר שבפנינו אבדוק ואבחן כיצד ניתן לעצב מרפסת בגודל 12 מ"ר. אחדד את תפקידו של מעצב פנים בעיצוב מרפסת זו ואסביר כיצד ניתן לנצל שטח קטן זה במקסימום האפשרי.

מרפסת קטנה
עיצוב מרפסת 12 מטר

עקרונות לעיצוב מרפסת 12 מטר

עיצוב מרפסת 12 מטר דורש בהחלט תיכנון מקדים וחשיבה. בשל גודלה הקטן, לא יכולה המרפסת להכיל ציוד רב כמו מרפסת גדולה. עיקרון בסיסי בעיצוב מרפסת קטנה הוא להבין כיצד ניתן לנצל כל מילימטר בה מבלי להעמיס עליה ולגרום למשתמש בה תחושת קלסטרופוביה.

עקרון נוסף רלוונטי לעיצוב מרפסת שמש 12 מטרים הוא התאמת הריהוט והציוד המונח בה לגודלה, צבע הקירות וצבע המעקה. התאמה בין הצבעים והריהוט חשובים מאוד בפרט במרפסת קטנה כל כך. שילוב נכון בין הפריטים יגרום למרפסת להיראות גדולה מממדיה האמיתיים ויעניק לה תחושה של שלמות.

במרפסת קטנה הדגש על כל פרט ופרט חייב להיות בדיוק רב שכן סטיה קלה מהסטנדרט הראוי עלול לגרום למרפסת להיראות צפופה, מחניקה ולא מזמינה.

מרפסת קטנה
מרפסת קטנה

ריהוט אפשרי למרפסת 12 מטר

בשל גודלה הקטן, עיצוב מרפסת 12 מטרים לא יאפשר לנו להכניס בה פריטים רבים ולכן נדרשת חשיבה ותכנון מקדים. כך למשל, מומלץ לא להכניס פינת ישיבה גדולה וכן לא להניח אדניות על רצפת המרפסת. אם בחרנו להכניס פינת ישיבה, מומלץ שהחומר ממנו עשויים הרהיטים יהיה קל ובכך יתאפשר לנו להזיזו בקלות.

צמחייה ועציצים ניתן לתלות על מעקה המרפסת ובכך לחסוך שטח יקר הנחוץ לנו לדברים אחרים. מומלץ להכניס שולחן עגול קטן וכיסא אחד ולמקמו בפינת המרפסת. באופן כללי מומלץ לא להניח חפצים על רצפת המרפסת וכן לא להכניס ריהוט שאינו דרוש לשימוש המרפסת כגון ארון נעלים.

איזה הריהוט, מחירים וטיפים, על כל זה ניתן לקרוא במאמר הבא ריהוט למרפסת קטנה .

תפקידו של מעצב פנים בעיצוב המרפסת שלי

המרפסת הינה חלק בלתי נפרד מחלל הבית ואולי אפילו אחד החללים החשובים בו. ההבנה כי מרפסת היא מקום המשמש מפלט מתלאות היום ומקום בו נבלה את רגעינו היפים עם בני משפחה או חברים דורשת השקעה בעיצוב המרפסת.

לכאורה, לעין בלתי מנוסה לא מובן מדוע דרוש עיצוב למרפסת אך אם נתעמק בכך נבין כי למעצב פנים יש יכולות עצומות לתרום לעיצוב המרפסת שלו בפרט כשאנו מדברים על עיצוב מרפסת 12 מטרים.

מעצב פנים הוא אדם, בעל מקצוע, אשר ניחן בכושר ביצועי לעצב חללים בדירות מגורים לרבות מרפסות. מעצב פנים לרוב יהיה בעל עין חדה ובעזרת הניסיון והמקצועיות שלו יוכל להסב את תשומת ליבכם לדברים קטנים הניתנים לשיפור במרפסת שלכם, דברים שקודם לכן ספק אם הייתם מעלים בדעתכם.

מה יוכל לתרום לי מעצב הפנים לשיפור מראה המרפסת

תפקידו של מעצב הפנים בעיצוב המרפסת הוא להפיק את המקסימום שניתן להוציא מחלל זה. כשאנו מדברים על עיצוב מרפסת שמש 12 מטר תפקדו של מעצב הפנים מקבל משנה תוקף שכן מרפסת קטנה זו אם לא נעצבה בדיוק וטוב טעם היא תהפוך ללא שימושית ולנטל.

כשמעצב הפנים יגיע למרפסת שלנו הוא ייתן דעתו לריצוף המרפסת, צבע הטיח שלה, צבע הקירות שלה,  הריהוט הקיים בה והתאורה שלה. דברים נוספים שמעצב הפנים יבדוק הם הצמחייה שבה וכן דלת הכניסה.

מעצב הפנים יבחן את כל הנתונים הללו ולאחר מכן ישקללם ויכין תפריט מדויק לעיצוב המרפסת. כאשר אנו מדברים על עיצוב מרפסת קטנה, מעצב הפנים ייקח בחשבון את גודלה, מיקומה, כיווני האוויר והאפשרויות העומדות לרשותו להפוך את המרפסת למקום מושלם ומזמין.

כיצד אוכל למצוא מעצב פנים

המודעות הגבוהה לעיצוב הבית בכלל ומרפסות בפרט הביא לעליה חדה בביקוש לעיצוב פנים. בשל עובדה זו, תעשיית עיצוב הפנים החלה לפרוח בשנים האחרונות וניתן למצוא לא מעט בעלי מקצוע מוכשרים המסוגלים להפוך את המרפסת הפרטית שלנו לגן עדן של ממש.

הדרך הקלה ביותר למצוא מעצב פנים היא להקליד בגוגל "מעצב פנים למרפסת" ולאתר בעלי מקצוע רבים המציעים את שירותם לקהל הרחב. אם נבחר באופציה זו, אמליץ על קבלת חוות דעת מלקוחות קודמים של אותו בעל מקצוע כך נוכל להיות בטוחים כי המרפסת שלנו הופקדה בידיים טובות.

דרך נוספת לאיתור מעצב פנים היא פשוט להיוועץ בחברים ובני משפחה אשר בוודאי נתקלו במעצב או מעצבת פנים ויוכלו להמליץ לכם על אחד/ת שכזה. אפשרות נוספת היא פשוט לפנות לאחד השכנים הסמוכים אליכם ולברר איתו כיצד עיצב את המרפסת שלו. בעידן בו הכל זמין ונגיש קיימות אין ספור אפשרויות טובות, צריך רק לדעת לסנן ולבחור את הטוב ביותר.

לסיכום אומר כי מרפסת קטנה אכן דורשת חשיבה ותכנון נכון לניצול מקסימלי של שטחה. הבשורה הטובה היא כי גם מרפסת זו יכולה להסב לנו עונג בדיוק כמו מרפסת גדולה אך חשוב לתת דגש לדברים הקטנים.

לצורך עיצוב המרפסת וניצולה המקסימלי מומלץ להיעזר במעצב פנים אשר יוכל לתרום ולסייע לנו רבות במיצוי ההנאה מהמרפסת. מרפסת קטנה היא עובדה מוגמרת אך עם חשיבה ותכנון תוכלו להפיק ממנה את המירב.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

ריהוט למרפסת שמש

הגדלת שטח הדירה בעזרת מרפסת

מתגוררים בבניין ללא מרפסות או מרפסות קטנות? מתבוננים בבניינים שיש להם מרפסות מפנקות ובא לכם גם מרפסת כזאת בדירה? אל דאגה, במאמר זה נרחיב על בניית תוספת מרפסת

ריהוט למרפסת יד 2

המדריך המלא לבחירת ריהוט למרפסת

ריהוט למרפסת בעידן בו אין סוף לאפשרויות ולהתחדשות, אין ספק כי בחירת ריהוט למרפסת יכולה לגרום לכאב ראש לא קטן. ההבנה כי

מעצב פנים

רוצה מרפסת מעוצבת? יש מעצב פנים

היום יותר מתמיד חשיבותה של המרפסת בדירת המגורים מקבלת משמעות יתרה. בהעדר שטחים פנויים לבניה, התרחבה תופעת הבניה לגובה והמודעות למרפסת כחלק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *